.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کرسی ریاست مجلس به اصلاح طلبان می‌رسد؟
عارف؛ مردی که قصد عقب‌نشینی از رقابت با لاریجانی را ندارد
شمال نیوز: اصولگرایان بهترین گزینه در میان خودشان را علی لاریجانی می‌دانند و معتقدند وی توانایی خوبی در اداره مجلس دارد و به نوعی امتحان خود را پس داده است.

شمال نیوز: زینب غبیشاوی - 8 خرداد ماه نمایندگان و منتخبان جدید راهی مجلس دهم می‌شوند تا به مدت چهارسال به عنوان نمایندگان مردم ایران بتوانند قوانین مناسب را تصویب کنند و نظارت مناسبی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی داشته باشند. نمایندگانی که اگر بتوانند فعالیت مناسبی داشته باشند قطعا برای دوره‌های بعدی نیز می‌توانند رای مردم حوزه انتخابیه خودشان را کسب کنند.

مجلس جدید اما به اینجا ختم نخواهد شد؛ مهمترین کاری که نمایندگان بعد از ورود به مجلس باید انجام دهند انتخاب رئیس‌مجلس است. رئیسی که به گفته بسیاری از تحلیلگران باید یک فرد تاثیرگذار و مدیر باشد و توانایی اداره مجلس و همچنین رایزنی و برخورد با دیگر قوه‌ها و مقامات را دارا باشد.

در همین راستا از قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌مجلس شورای‌اسلامی، مباحث و گمانه‌زنی‌ها در خصوص رئیس آینده مجلس شروع شده و این روزها به اوج خود رسیده است. اصولگرایان بهترین گزینه در میان خودشان را علی لاریجانی می‌دانند و معتقدند وی توانایی خوبی در اداره مجلس دارد و به نوعی امتحان خود را پس داده است.

علی لاریجانی که به گفته برخی از اصولگرایان یک هندوانه شیرین برای احزاب است، از چندی قبل به طور جدی وارد عرصه رقابت برای به دست آوردن صندلی‌ریاست شده است. او به هیچ عنوان راضی به از دست دادن این کرسی مهم نخواهد بود و طبیعتا از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کند.

لاریجانی با خاتمه دادن پرونده برجام در مجلس و جلوگیری از فشار بیشتر دلواپسان توانست گزینه خوب و مناسبی برای هواداران دولت حتی اصلاح‌طلبان باشد. برخی از اصلاح‌طلبان و منتخبان لیست امید نیز ریاست لاریجانی را بر عارف ترجیح می‌دهند. افرادی همچون جعفرزاده ایمن آبادی به صراحت اعلام کرد که لاریجانی گزینه مناسب‌تری است و باید از تجارب وی در مجلس دهم استفاده کنیم.

عارف اما پس از برد لیست امید در تهران و سایر استان‌های ایران، با قدرت و عزم جدی قدم در راه ریاست مجلس گذاشته است. عارف و لاریجانی دیدار‌های خود با منتخبان پارلمان دهم را آغاز کرده‌اند و در صدد جذب رای خاکستری‌ها هستند؛ با تشکیل فراکسیون‌ها طبیعتا راه آنان هموار‌تر می‌شود. موضوعی که این روزه مطرح است ، شایعاتی در خصوص کناره‌گیری عارف از نامزدی برای ریاست است.

شایعاتی که اصلاح‌طلبان آن را به شدت رد می‌کنند و معتقدند نامزد قطعی اصلاح‌طلبان و هواداران دولت محمدرضا عارف مرد شماره یک تهران است و قصد کناره‌گیری از عرصه رقابت را ندارد. عارف نیز با برگزاری همایش با منتخبان و دیدار‌های گوناگون نشان داده است که می‌خواهد در عرصه رقابت حضور داشته باشد.

وی در نشست هم اندیشی تشکلات دانشجویی خود اعلام کرد کسی که عقب نشینی کند اصلاح‌طلب نیست. حرفی که بار دیگر نگاه‌ها را به سمت وی برد و خیال اصلاح‌طلبان را از حضور وی برای رقابت با لاریجانی راحت کرد. محمدرضا عارف پس از انصراف از گردونه انتخابات ریاست‌جمهوری سال92 اصلاح‌طلبان را نگران کرده است و دیگر علاقه‌ای به انصراف وی ندارند. موضوعی که باید در نهایت دید با تعامل یا تفاهم به پایان می‌رسد یا رقابت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سلطاني 26 ارديبهشت 1395
چرا آقاي عارف با اين شخصيت علمي و بسيار عالي بايد از كرسي رياست كنار رود ايشان شخصيتي والا و بسيار مناسب براي رياست مجلس دارند نه آقاي لاريجاني كه چند چهره دارد
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 26 ارديبهشت 1395
کاملا درست است و درست می فرمایید .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.